יש לכם שאלות? פשוט התקשרו אלינו: 077-4362672

כיצד מניעים את הרכב אם נגמרה הסוללה בשלט החכם ?

לקוחות רבים פונים אלינו סביב השעון כאשר הם תקועים מחוץ לרכב ונגמרה הסוללה בשלט החכם. ראשית נסביר מהו שלט חכם על מנת שתוכלו להבין האם מאמר זה רלוונטי לגביכם.
על מנת להניע את הרכב כלי הרכב מצוידים במפתחות מקודדים שלטים חכמים ומפתחות קרבה.
הסוג הראשון הנפוץ ברוב הרכבים עד שנת 2016 הנו מפתח אימובילייזר מקודד. זהו מפתח שנראה כמו מפתח רגיל או מפתח קופץ (אולר) עם שלט מובנה עליו. בתוך מפתח זה ישנו רכיב שנקרא אימובילייזר והוא מתקשר עם הרכב ומאפשר הנעתו. הרכיב הוא פסיבי ואינו מצריך סוללה.

הסוג השני הנו שלט חכם: רכבים מועטים מצוידים במפתח מסוג זה. למשל קרייזלר גראנד צירוקי 2012. המפתח הוא למעשה שלט שבאמצעותו פותחים מרחוק את כלי הרכב ולאחר מכן יש להכניס את השלט לתוך חריץ יעודי וללחוץ על מתג ההנעה START.

הסוג השלישי הנו מפתח קרבה: זהו המפתח שלט המתקדם ביותר ונפוץ לאחרונה ברוב הרכבים החדשים המיובאים לישראל.
כאשר אנו מתקרבים אל הרכב, אנטנות הממוקמות במרכב הרכב מזהות את המפתח החכם והרכב נפתח. כאשר אנו נכנסים אל הרכב אין צורך להכניס את המפתח לחריץ יעודי ניתן להשאירו בכיס או בתיק וכן באמצעות לחצן PUSH START אנו מניעים את הרכב. בעת היציאה מכלי הרכב ניתן לגעת בידית או להתרחק מהרכב והרכב ינעל.

במקרה הראשון, אם נגמרה הסוללה בשלט, אין כל דאגה אנו יודעים ומכירים את חור המנעול הממוקם ברוב הדלתות, נפתח את הרכב ידנית, נקיש קוד בקודן ונניע גם ללא סוללה במפתח שלט קופץ.

במקרה השני: שלט חכם, מה שעלינו לעשות זה לנתק את להב החירום הממוקם בתחתית השלט, ישנו קפיץ או לחצן קטן כאשר נלחץ עליו נוכל למשוך החוצה מהמגרעת את הלהב. הלהב הוא מפתח לדלת הנהג. שוב מה שעלינו לעשות זה לפתוח את הרכב ידנית להיכנס אל הרכב להקיש קוד בקודן, להכניס את השלט החכם לחריץ ההנעה וללחוץ על START.

במקרה השלישי: מפתחות קרבה גם הם מצוידים בלהב חירום. נתקו את להב החירום באמצעות הלחצן המיועד לכך במפתח הקרבה שלך ולאחר מכן היכנסו אל כלי הרכב. כעת יש להקיש קוד בקודן. לבסוף אנו לוחצים על לחצן PUSH START באמצעות השלט החכם תוך כדי לחיצה על בלם הרגל (ברקס) ומניעים את הרכב. ישנם רכבים בהם יש להצמיד את המפתח קרבה לחובק ההגה מימינו או משמאלו.
במידה והמפתח החכם אינו מניע בלחיצת PUSH START (נפוץ ביונדאי, מזדה, קאיה, הונדה, שברולט, קרייזלר פיאט ועוד) נאתר סביב ההגה ציור של מפתח. זהו המיקום אליו יש להצמיד את המפתח קרבה תוך כדי שאנו לוחצים ברקס והנעה באמצעות כפתור PUSH START.

למעשה בכל מקרה בו אנו תקועים או חושבים שאנו תקועים ולא יכולים להניע את הרכב כיוון שנגמרה הסוללה בשלט יש פתרון הנעת חירום וניתן להמשיך ולהשתמש ברכב כמעט כרגיל עד שנחליף סוללה.
כמובן שניתן להחליף ולרכוש אצלנו את כל סוגי הסוללות לכל סוגי השלטים והמפתחות קרבה וחכמים.
אם נתקעתם ועדיין לא הסתדרתם ניתן לצור עמנו קשר סביב השעון בתמיכת ה- WHATSAPP שלנו ונסייע לכם להניע את הרכב לא משנה היכן אתם בארץ.

 

דילוג לתוכן